W związku z tym że dziennie jest 2-3 pytania na temat plecaków Black Diamond Jetforce i PIEPS Jetforce (czy warto, dostępność itp). Czas rozsiać trochę domniemań i plotek na temat starego Jetforce.
UPDATE: Opis nowego plecaka i systemu
(link do) Black Diamond Jetforce PRO / Pieps Jetforce BT
Jak niektórzy zauważyli, plecaki Black DIamond Jetforce oraz PIEPS Jetforce powoli znikają ze sklepów, a co dziwne – te co są mają normalne (wysokie) ceny. Prawdopodobnie jest to spowodowane tym, że Black Diamond jak i PIEPS wygasza Jetforce (1.0) no ale przecież pieniądze wydane na projekt, badania oraz budowę systemu muszą się zwrócić (i po cichutku wprowadził plecaki z systemem Alpride E1 o których pisałem tutaj):
- Black Diamond JETFORCE TOUR 26L Alpride E1
- PIEPS JetForce SC 20L – PIEPS przechodzi na system Alpride E1
20% zniżki na plecaki lawinowe, sprzęt skiturowy, lawinowe ABC, sprzęt górski: TUTAJ KLIK
Przy okazji sprawdziłem dokumentację patentową w Amerykańskim Urzędzie Patentowym – Black Diamond Equipment nie przedłużył patentu na system Jetforce 1.0. (paten wygasł chyba w 2017 r – nie mam pod ręką dokumentacji).
Idąc dalej, patentu na Jetforce nie musieli przedłużać ponieważ pracują (w zasadzie kończą) pracować nad czymś co ma się nazywać Jetforce 2.0 lub Jetforce PRO – system ma być dostępny na sezon Zima 2019/2020.
Jako ciekawostkę podam, że we wniosku patentowym NIE MA informacji o wypompowaniu powietrza z plecaka ///////aktualizacja – spuszcza powietrze po 6 minutach 🙂 /////– czyli czegoś co tak się wszyscy jarają. Być może nie muszą (dodawać tego we wniosku patentowym), bo maja otwarty patent na system Jetforce 1.0 (w którym jest to mocno zaznaczone – spuszczanie powietrza, a w nowym nie jest zaznaczone).
Pamietajcie, plecak ma was utrzymać na górze, a nie wypompować poduszkę po 3 minutach :).
Jeżeli znacie jakikolwiek przypadek, że kogoś zasypało całego z plecakiem, balonem Jetfroce i spuszczenie powietrza uratowało mu życie – dajcie znać 🙂
Wracając do systemu Jetforce 2.0 / PRO – mam już zdjęcia i wspomnianą dokumentację patentową, ale nic jeszcze nie będę pisać bo podobno jest jakieś embargo i centrala Black Diamond była wielce zaskoczona jak podesłałem dokumentację patentową i zdjęcia nowego systemu Jetforce 2.0 / PRO.
Przewidywana cena to $1400 – ale być może będzie warto, bo jest kilka ciekawych rozwiązań.
Mimo wszystko warto mieć starego Jetforce niż nic. Ale dobra cena to max 2800-3000zł za ten plecak ( w porównaniu do 3700zł za NOWY Alpride E1). To jest w końcu 3.4 kg wagi (nowy Alpride E1 to 2.5-2.6kg).
(należy jeszcze pamiętać, że bateria w Jetforce jak i system zaprojektowany jest na 5 lat, pewnie będzie działać dlużej no ale…)
//////AKTUALIZACJA 21.12.2018 ///////////
Plecak z systemem Jetforce PRO mam już u siebie, dostępny będzie na sezon 2019/2020.
Nowy system Jetforce PRO (nowa wersja Jetforce). Muszę przyznać…że zrobił na mnie wrażenie – dosyć spore
Dostępny od przyszłego sezonu 2019/2020
TAK spuszcza sam powietrze po 6 minutach
Kilka odpaleń (Jetforce Pro ma baterie).
Waga ~3000g przy 35L. na zdjęciu jest akurat 25L bo tak mi sie podniosło
Więcej napiszę za jakiś czas 🙂
Odpalenie Jetforce PRO z dopinką 25L w SLOW MOTION 🙂
Black Diamond Jetforce PRO deploy (dopinka 25L) – slow motion 🙂 (w 720p coś widać nawet ;-))
#avalanche #avalancheairbags #avalancheairbag #freeride
Pieps Black DiamondOpublikowany przez Plecakilawinowe.pl Niedziela, 30 grudnia 2018
Black Diamond Jetforce PRO. System na baterie + dopinki Jetforce PRO Booster (10L, 25L, 35L).
Max waga z dopinką 35L to ~3000g
Możliwość kilku odpaleń plecaka na jednym ładowaniu.
W przyszłym roku Black Diamond / PIEPS będzie miał 3 różne systemy w plecakach lawinowych.#blackdiamond #jetforce #avalancheairbag #freeride #pieps
Opublikowany przez Plecakilawinowe.pl Niedziela, 23 grudnia 2018