Elektryczne

System Jetforce po cichu znika z rynku (wersja 1.0) oraz małe info o Jetforce 2.0 / Jetforce PRO.

28 listopada 2018

W związku z tym że dziennie jest 2-3 pytania na temat plecaków Black Diamond Jetforce i PIEPS Jetforce (czy warto, dostępność itp). Czas rozsiać trochę domniemań i plotek na temat starego Jetforce.


UPDATE: Opis nowego plecaka i systemu

(link do) Black Diamond Jetforce PRO / Pieps  Jetforce BT 


Jak niektórzy zauważyli, plecaki Black DIamond Jetforce oraz PIEPS Jetforce powoli znikają ze sklepów, a co dziwne – te co są mają normalne (wysokie) ceny. Prawdopodobnie jest to spowodowane tym, że Black Diamond jak i PIEPS wygasza Jetforce (1.0) no ale przecież pieniądze wydane na projekt, badania oraz budowę systemu muszą się zwrócić (i po cichutku wprowadził plecaki z systemem Alpride E1 o których pisałem tutaj):

20% zniżki na plecaki lawinowe, sprzęt skiturowy, lawinowe ABC, sprzęt górski: TUTAJ KLIK

 

 

Przy okazji sprawdziłem dokumentację patentową w Amerykańskim Urzędzie Patentowym – Black Diamond Equipment nie przedłużył patentu na system Jetforce 1.0. (paten wygasł chyba w 2017 r – nie mam pod ręką dokumentacji).

Idąc dalej, patentu na Jetforce nie musieli przedłużać ponieważ pracują  (w zasadzie kończą) pracować nad czymś co ma się nazywać Jetforce 2.0 lub Jetforce PRO – system ma być dostępny na sezon Zima 2019/2020.

Jako ciekawostkę podam, że we wniosku patentowym NIE MA informacji o wypompowaniu powietrza z plecaka ///////aktualizacja – spuszcza powietrze po 6 minutach 🙂 /////– czyli czegoś co tak się wszyscy jarają. Być może nie muszą (dodawać tego we wniosku patentowym), bo maja otwarty patent na system Jetforce 1.0 (w którym jest to mocno zaznaczone – spuszczanie powietrza, a w nowym nie jest zaznaczone).

Pamietajcie, plecak ma was utrzymać na górze, a nie wypompować poduszkę po 3 minutach :).
Jeżeli znacie jakikolwiek przypadek, że kogoś zasypało całego z plecakiem, balonem Jetfroce i spuszczenie powietrza uratowało mu życie – dajcie znać 🙂

Wracając do systemu Jetforce 2.0 / PRO – mam już zdjęcia i wspomnianą dokumentację patentową, ale nic jeszcze nie będę pisać bo podobno jest jakieś embargo i centrala Black Diamond była wielce zaskoczona jak podesłałem dokumentację patentową i zdjęcia nowego systemu Jetforce 2.0 / PRO.

Przewidywana cena to $1400 – ale być może będzie warto, bo jest kilka ciekawych rozwiązań.

Mimo wszystko warto mieć starego Jetforce niż nic. Ale dobra cena to max 2800-3000zł  za ten plecak ( w porównaniu do 3700zł za NOWY Alpride E1). To jest w końcu  3.4 kg wagi (nowy Alpride E1 to 2.5-2.6kg).
(należy jeszcze pamiętać, że bateria w Jetforce jak i system zaprojektowany jest na 5 lat, pewnie będzie działać dlużej no ale…)

//////AKTUALIZACJA 21.12.2018 ///////////

Plecak z systemem Jetforce PRO mam już u siebie, dostępny będzie na sezon 2019/2020.

Nowy system Jetforce PRO (nowa wersja Jetforce). Muszę przyznać…że zrobił na mnie wrażenie – dosyć spore 
Dostępny od przyszłego sezonu 2019/2020

TAK spuszcza sam powietrze po 6 minutach 
Kilka odpaleń (Jetforce Pro ma baterie).
Waga ~3000g przy 35L. na zdjęciu jest akurat 25L bo tak mi sie podniosło 

Więcej napiszę za jakiś czas 🙂

Odpalenie Jetforce PRO z dopinką 25L w SLOW MOTION 🙂

Black Diamond Jetforce PRO deploy (dopinka 25L) – slow motion 🙂 (w 720p coś widać nawet ;-))
#avalanche #avalancheairbags #avalancheairbag #freeride
Pieps Black Diamond

Opublikowany przez Plecakilawinowe.pl Niedziela, 30 grudnia 2018

 

Black Diamond Jetforce PRO
Black Diamond Jetforce PRO
Black Diamond Jetforce PRO
Black Diamond Jetforce PRO

 

Black Diamond Jetforce PRO. System na baterie + dopinki Jetforce PRO Booster (10L, 25L, 35L).
Max waga z dopinką 35L to ~3000g
Możliwość kilku odpaleń plecaka na jednym ładowaniu.
W przyszłym roku Black Diamond / PIEPS będzie miał 3 różne systemy w plecakach lawinowych.

#blackdiamond #jetforce #avalancheairbag #freeride #pieps

Opublikowany przez Plecakilawinowe.pl Niedziela, 23 grudnia 2018